<

Регула Францисканського Ордену Світських



2006

Національна Рада ФОС України

Опрацювали :

Ніла Білоконь, ФОС

Віктор Карбовський

Коректор: бр. Доброслав Копистеринський, ОБМ, духовний асистент Національної Ради ФОС України

З дозволу церковної влади

 

АПОСТОЛЬСЬКЕ СХВАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ ПАПИ ПАВЛА VI "SЕRАРНІСUS  РАТRІАRСНА"

 

Серафимський Отець (Seraphicus Patriarcha) св. Франциск Ассизський, за свого життя, а також після своєї славної смерті надихнув багатьох вірних світських до служіння Богу у лоні заснованої ним чернечої родини. Він також схилив багатьох вірних світських наслідувати його; не залишаючи, наскільки можливо, свого світського життя. І дійсно, як казав наш попередник папа Пій IX: "здається, що ще ніколи не було такого, в кому образ Ісуса Христа та євангелічний спосіб життя виявився би так яскраво, так виразно, як в особі святого Франциска. Він сам, проголосивши себе Провісником Великого Царя, удостоївся називатися Другим Христом", адже в його образі сучасники та люди наступних століть побачили образ живого Христа. Тому він живий для всіх людей, і буде жити у майбутніх поколіннях." (Енцикліка "Rite Expiatis..." ЗО.ІУ.1926: ААS, 18, 1936, ст. 154).

Сьогодні, коли всюди розповсюджуються доктрини "легкого життя" та вседозволеності, поширюються тенденції, які віддаляють людину від Бога та надприродних речей, францисканська харизма діє на користь Церкви та людства, - це ми з радістю констатуємо.

Активна співпрацюючи протягом десяти років, чотири Францисканські Родини розробили нову Регулу Третього Ордену, або Францисканського Ордену Світських. Це було необхідно, зважаючи на обставини часу, які стали іншими, а також для того, щоб врахувати пропозиції та заохочення II Ватиканського Собору. Коли роботу було закінчено, чотири Генеральні Міністри Францисканських Орденів звернулися з проханням ухвалити цю Регулу. І тому ми, наслідуючи приклад деяких наших попередників, останнім з яких був папа Лев XIII, охоче задовольняємо це прохання. Ми впевнені, що спосіб життя, який проповідувала нам ця чудова людина з Ассізі, отримає нову життєву силу і чудово розквітне під впливом цього документу.
Прислухавшись до порад Священної Конгрегації у справах Орденів і Світських Інститутів, яка ретельно вивчила запропонований текст Регули, ми грунтовно обміркувавши, після довгого роздумування, повнотою нашої Апостольської влади, силою цього декрету Регулу Францисканського Ордену Світських, визнаємо і затверджуємо, а також надаємо їй силу Апостольської постанови, наскільки вона буде узгоджуватися з цим текстом, який зберігається в архіві згаданої Священної Конгрегації у справах Орденів і Світських Інститутів, і перші слова якого звучать так : "Іnter apiritualis familias "("Серед духовних Родин ...") а заключні слова:"...аd norman Cjnstitutionum, petenda." ("...згідно з Конституціями"). Одночасно силою цього декрету ми нашим авторитетом, відміняємо попередню Регулу, яка називається "Регула Третього Францисканського Ордену Світських". Ми вирішуємо також, щоб цей документ зберіг свою чинність та юридичні наслідки тепер і в майбутньому, незалежно від постанов, які будуть йому суперечити.

Подано у Римі в Святого Петра, під перснем Рибалки ("sub anulo piscatoris"), 24 червня 1978 р., 16-го року нашого понтифікату.

 

L + S Жан Кардинал Віллот

pгоt 352241 секретар Ватикану

 

ЛИСТ ЧОТИРЬОХ ГЕНЕРАЛЬНИХ МІНІСТРІВ ФРАНЦИСКАНСЬКОЇ РОДИНИ

 

Братам і сестрам ФОС з нагоди вручення

Регули схваленої Святішим Престолом

 

Ми з радістю повідомляємо вас, що Святіший Престол Апостольським листом Seraphicus Patriarcha від 24 червня 1978 року "під перснем Рибалки" схвалив змінену Регулу Францисканського Ордену Світських, яка відміняє і заступає місце попередньої Регули папи Лева XIII.

Саме папі Павлу VI ми завдячуємо за цей чудовий дар, котрий від нього отримали незадовго перед тим як він покинув цей світ. Він любив вас. Багато разів він виявляв свою любов до ФОС і звертався до вас незабутніми словами: в червні 1968 року та в 1978 році з нагоди 750-річниці Memoriale Propositi.

З 7 березня 1966 року після отримання дозволу Священної Конгрегації у справах Орденів розпочалось оновлення законодавства Францисканського Ордену Світських, і ця справа була довгою і нелегкою.

Ми хочемо відзначити велику роботу, виконану братами та сестрами, а також братерськими спільнотами  через Національні Ради, і видання «Way of Life» та «Journeys» невтомну працю Президії Міжнародної Ради з часу її заснування у 1973 році.

Найбільш важливим у цій роботі був пошук шляхів діяння Святого Духа, і розпізнання присутності та життєвості францисканської харизми в люді Божому в наш час.

Регула, яку ми сьогодні вам передаємо в руки, це не тільки плід всієї цієї праці. Церква передає її вам як норму життя.

Насамперед відзначте її євангелічний зміст; прийміть францисканське послання, яке вона містить і керівництво, котре вона пропонує, щоб жити згідно зі святим Євангелієм.

Надія оновлення бере початок від першоджерел з духовного досвіду Франциска з Асізі і братів та сестер покути, котрі отримали від нього натхнення та керівництво.

Ось чим можна пояснити включення Листа до вірних як пролог а також постійні посилання на навчання та приклад св. Франциска. Це оновлення також залежить від відкриття на Святого Духа в знаках часу.

Отримавши Регулу як основу ви повинні творчо втілювати в життя її норми і брати на себе відповідальність за діяльність Францисканського Ордену Світських.

Ця творчість та самостійність в окремих випадках повинна бути визначена в статтях Статутів. Так як це визначено в ст. З Регули "Конкретно впроваджується в життя через Генеральну Конституцію та відповідні Статути".

Ми францисканські Міністри, зі всіма нашими братами завжди готові і відкриті запропонувати усім вам нашу асистенцію, щоб ми могли разом йти дорогою до Господа.

&З цими думками і почуттями ми з радістю передаємо змінену Регулу Францисканського Ордену Світських Міжнародній Раді, а через Раду усім світським францисканцям, котрі приймуть її як норму життя.

 

Рим, 4 жовтня, 1978 року.

 

Генеральні Міністри:

Бр. Костянтин Козер, ОFM, 

Бр. Віталь М. Бонмарко, ОFM Conv.,

Бр. Паскаль Ривалскі, ОFМ Сар.,

Бр. Роналд Фалей, ТОR

 

ВСТУП

НАСТАВЛЕНІМ СВЯТОГО ФРАНЦИСКА БРАТАМ ТА СЕСТРАМ У ПОКУТІ

 

В ім'я Господа !

 

ПРО ТИХ, ХТО ПОКУТУЄ.

Всі ті, хто любить Господа усім серцем своїм, усією душею, усім розумом та усією силою своєю (пор. Мк. 12,30), хто любить ближніх своїх, як самих себе (пор. Мт.22,39), і, хто має ненависть до гріхів і слабкостей тіла свого, приймають Тіло та Кров Господа нашого Ісуса Христа та приносять гідні плоди покути.

О, які вони щасливі та благословенні, коли так роблять!", бо Дух Господній спочине на них ( пор. Іс.11,2), і в них заснує оселю Свою і місце перебування (див. Йн. 14,23); вони стануть синами Отця Небесного (пор. Мт.5,45), справи якого виконують, стануть обручниками, братами та матерями Господа нашого Ісуса Христа (пор. Мт.2,50). Обручниками стаємо, коли Дух Святий з'єднує вірну душу з Господом нашим Ісусом Христом; братами стаємо для Нього - коли виконуємо волю Небесного Отця (пор. Мт. 12,50). Матерями - коли носимо Його у серці та у тілі нашому (пор. ІКор.6,20) і народжуємо Його через Божу любов та чисте і щире сумління, святі вчинки, які мають бути прикладом та світлом для інших (пор. Мт.5,16). О, яка славна ця річ - мати на небесах Святого і Всевишнього Отця! О, яка свята річ - мати Утішителя, такого гарного і чарівного Обручника! О, яка свята і цінна річ - мати такого ласкавого, смиренного, котрий дарує мир. солодкого, гідного любові, над усе бажаного Брата і такого Сина, - Господа нашого Ісуса Христа, який віддав Своє життя за Своїх овець (пор. Йн.10,15) і молився до Отця словами: Святий Отче! Заради імені Твого (Йн. 17,11) бережи їх, тих, кого Ти Мені передав; вони були Твої, Ти ж передав їх Мені, і зберегли вони Слово Твоє (пор. Йн17,6); слова, які Тобою Мені дані, Я їм дав, і прийняли вони їх, і справді зрозуміли, що від Тебе Я вийшов і увірували, що Ти Мене послав (пор. Йн.17,8). Молю ж за них: не за світ молю, лише за тих, яких Ти передав Мені, бо вони - Твої (пор. Йн.17,9). Благослови і освяти їх (пор. Йн. 17,17), віддаю Себе за них у жертву (пор. Йн.17,19). Та не лише за цих молю, але і за тих. які завдяки їхньому слову увірують в Мене (пор. Йн. 17,20), щоб вони були злучені в єдності (пор. Йн. 17,23), щоб були одно, як Ми (пор. Йн.17,11). Отче! Хочу щоб ті, яких Ти мені передав, перебували там, де Я, щоб і вони були зі Мною та й бачили Мою славу (пор. Йн. 17,24) у Твоєму Царстві (Мт.20,21). Амінь.

 

ПРО ТИХ, ХТО НЕ ПОКУТУЄ.

Всі ж ті. хто не покутує і не приймає Тіла га Крові Господа нашого Ісуса Христа, хто допускає зло та гріхи, а також, хто віддається порочній жадобі та нечистим прагненням своєї плоті. хто не дотримується обіцяного Господу і є рабами цього світу, хто служить своєму тілу, задовольняючи його тілесні прагнення, і турбується марнотою цього життя - раби сатани, сини його, які чинять діла його (пор. Йн.8,41). Вони сліпі, бо не бачать справжнього світла Господа нашого Ісуса Христа. Не мають вони духовної мудрості, бо не мають у собі Сина Божого, який є справжньою Премудрістю Отця; це про них говориться : Пропала вся їхня мудрість (ігор. Пс. 107,27), та "прокляті, що від велінь Твоїх блудять далеко" (Пс. 119,21). Бачать, розуміють, знають - і роблять зло, самі свідомо гублять свої душі. Відкрийте очі, сліпі та обдурені вашими ворогами -плоттю, світом та сатаною; тому що плоті солодко грішити, та гірко служити Богові; тому що всі пороки та гріхи з серця людини виходять, як говорить Господь у Євангелії (пор. Мк.7,21).  І  нічого  не маєте - ні  у цьому світі, ні у майбутньому. І вважаєте, що довго будете посідати марноту  цього світу. Але вас обмануто, бо прийде день і година, про які не думаєте та не відаєте, і яких   не   знаєте:   тіло   захворіє,    смерть наблизиться, тож помрете гіркою смертю. Бо вмирає людина у смертельному гріху, без розкаяння та відшкодування за гріхи. коли  могла це зробити та не зробила, тоді сатана вириває її душу з тіла з такою силою та біллю, про які ніхто знати не може, крім того, хто це терпить. І всі багатства, вся влада,   вся   премудрість   і   знання   (пор. 2Кор.1,12),  про  які  людина  вважала,   що нібито   має   -   від   неї   заберуться   (пор. Лк.8,18; Мк.4,25). І залишають все рідним та друзям, а ті заберуть та поділять його маєток,   та  потім   ще   й   скажуть:   Нехай проклята буде його душа, бо міг би більше лишити нам і більше накопичити, ніж накопичив. А хробаки у той час пожеруть його тіло, так загубить людина тіло і душу у цьому короткому житті і піде до пекла, де зазнає вічних мук.

Всіх, до кого дійде цей лист, ми благаємо в любові, якою є Бог (пор. ІЙн.4,16), щоб з прихильністю прийняли ці, наповнені благодатними пахощами, слова Господа нашого Ісуса Христа, в ім'я любові Божої. А ті, які не вміють читати, нехай просять, щоб їм це було прочитано.

Нехай їх свято зберігають та живуть ними аж до кінця, бо вони є і духом і життям (пор. Йн.6,63).

А ті, хто не виконає цього, "дадуть відповідь у судний день" (пор. Мт. 12,36), коли усі ми станемо перед судом Господа нашого Ісуса Христа.(пор. Рим. 14,10).

 

РОЗДІЛ І

ФРАНЦИСКАНСЬКИЙ ОРДЕН СВІТСЬКИХ (1)

 

1. Серед   духовних   родин,   покликаних Святим   Духом  до   життя   у   Церкві   (2).Францисканська    Родина    об'єднує    всіх членів   народу   Божого,   тобто   світських, ченців,      черниць      і      священиків,      які відчувають  покликання  йти  за Христом слідами святого Франциска Ассизького (3). З'єднані  взаємною життєдайною єдністю, згідно   зі   своїм   суспільним   становищем, вони прагнуть втілювати в життя харизму свого   спільного   Серафимського   Отця   у житті та у місії Церкви (4).

2. У лоні Францисканської    Родини особливе  місце  займає  Францисканський Орден Світських; він органічно об'єднує всі католицькі спільноти, які існують у світі та відкриті для всіх груп вірних. В них брати та сестри, натхненні Святим Духом, прагнуть досягнути досконалої любові у своєму світському стані. Через складання Обітниці вони зобов'язуються жити за Євангелієм за прикладом св. Франциска, згідно з цією Регулою, яка затверджена Церквою (5).

3. Після "Метогіаіе Ргорозіті" (1221 р.), та Регул, які були затверджені папами Миколою IV та Левом XIII, ця Регула має за мету пристосувати діяльність Францисканського Ордену Світських до потреб та сподівань Церкви у мінливих збставинах сучасного світу. Роз'яснення цієї Регули належить до Компетенції Святого Престолу, а конкретно вона зпроваджується в життя через Генеральну Конституцію та відповідні Статути.

___________________

примітки до Розділу І

 

1.  Відомий також  під назвою "Францисканського Братства Світських" та "Терціярського Ордену Францисканців". (ТОФ)

2. Ват.ІІ; КЦ, 43.

3. Пій XII "Слово до терціярів", 1.07.1956 р.

4. Ват.ІІ, ДА, 4.

5. Канон 702, І, (314)

 

РОЗДІЛ II

СПОСІБ ЖИТТЯ

4. Регула та життя світських францисканців полягає в тому, щоб жити за Євангелієм Господа нашого Ісуса Христа, за прикладомсв. Франциска    Ассизького,    для    якого Христос був натхненням та центром життя з Богом і з людьми. (6).

 Христос,    дар    любові     Отця,    є Дорогою до Нього; Він є Істиною, в яку вводить нас Святий Дух; Він є Життям, яке нам хоче дати в повноті (7).Світські францисканці, повинні якнайчастіше уважно читати Євангеліє, переходячи від Євангелія до життя та від життя до Євангелія (8).

5. Світські   францисканці,   таким   чином, повинні   шукати   живу   і   активну   особу Христа,   в   братах   і   сестрах,   у   Святому Письмі,    у    Церкві    та    у    літургійних відправах. Віра св. Франциска, яка підказала йому такі слова: "У цьому світі я не бачу поглядом тілесним нічого від Всевишнього Сина Божого, окрім Його Пресвятого Тіла та Його Пресвятої Крові", нехай буде для них натхненням і дороговказом в їхньому євхаристійному житті.

6. Поховані та воскреслі разом з Христом через хрещення, світські францисканці стають живими членами Церкви; та ще тісніше єднаються з Нею через Обітницю. Таким чином вони стають свідками та знаряддям місії Церкви серед людей, даючи свідчення про Христа життям та словом. Натхненні св. Франциском та покликані так як і він до відновлення Церкви, нехай вони цілком посвячують себе життю у повній єдності з папою, єпископами, священиками, підтримуючи відкритий, довірливий діалог, який приносить рясні апостольські плоди. (9).

7. Як "брати та сестри покути" (10) за своїм покликанням, заохочені силою Євангелія, нехай вони за прикладом Христа формують свій   спосіб   Мислення   та  діяльності   через радикальну внутрішню переміну, яку Євангеліє називає "наверненням", і яку,зважаючи на людську слабкість, треба розпочинати щоденно. (11). На цьому шляху відновлення, Таїнство примирення -це особливий знак милосердя Отця та джерело благодаті. (12).

8. Як   Ісус   істинно   поклонявся   Своєму Отцю, так і вони, нехай зроблять молитву та медитацію   душею    свого життя та діяльності (13). Нехай вони беруть участь у сакраментальному житті Церкви, особливо в Євхаристії,   і   нехай   приєднуються   до однієї   з   форм   літургійної   молитви,   яка затверджена  Церквою,       наново переживаючи таємниці життя Христа.

9. Діва Марія, покірна Господу Слугиня, слухняна   Його   слову   та   натхненню, з невимовною  любов'ю   була  вшанована і проголошена св. Франциском Опікункою та
Заступницею його Родини (14). Тому нехай світські   францисканці також виявляють Марії свідчення   своєї безмірної   любові, через  наслідування  її,  повної  відданості
своєї волі Богу та принесення їй довірливої та живої молитви. (15).

10.  Приєднуючись     до     спасительного послуху Ісуса, Котрий Свою волю віддав в руки Отця,  нехай  вони вірно  виконують обов'язки  свого  стану  в  усіх  обставинах
життя   (16). Нехай наслідують Христа убогого та розп'ятого,  та   свідчать   про Нього     навіть     у     труднощах     та     в переслідуваннях. (17).

11. Христос, покладаючись на Отця, вибрав для  Себе та Своєї Матері  життя  бідне І покірне (18), хоч і ставився з повагою та вшануванням до створених речей; так і світські францисканці, задовольняючи свої матеріальні потреби. Нехай постійно прагнуть духу простоти і убогості, зберігають належну поміркованість щодо матеріальних благ, усвідомлюючи, що, згідно з Євангелієм, вони лише розпорядники отриманих благ на користь дітей Божих.

І як "паломники та мандрівники", які прямують до дому Отця, нехай вони у дусі "Заповідей Блаженства" намагаються повністю очистити серця від усіх прив'язань, бажання володіти та панувати. (19).

12.  Очікуючи майбутніх небесних благ, і зобов'язавшись Обітницею жити в чистоті свого    серця,    нехай    вони    в    повноті віддаються   любові   до   Бога  та   братів   і
сестер. (20).

13.  Як Отець у кожній людині бачить риси Свого Сина. Первородного серед багатьох братів     (2 ),     так     нехай     і     світські францисканці ставляться до всіх людей

з пошаною та доброзичливістю,приймаючи їх, як дар Божий (22) та вбачаючи  них образ  Христа.  Нехай почуття братерства зробить   їх  радісними   і   готовими   стати

рівними з усіма   людьми, особливо з відкинутими, хай вони дбають про створення для них таких умов життя, які були б   гідними   створінь,    відкуплених Христом. (23).

14.   Покликані з усіма людьми доброї волі до створення більш братерського євангельського   світу,   для   встановлення Царства Божого на землі, а також свідомі того, що  "кожний, хто наслідує Христа, Людину досконалу, стає також більш людяним", нехай вони компетентно виконують свої обов'язки у дусі християнського служіння. (24).

15.  Нехай перебувають на передовій суспільства,- даючи йому свідчення своїм життям; а також своїми сміливими ініціативами, як особистими так і спільними, сприяють встановленню Божої справедливості. Нехай в своєму суспільному  житті   роблять  такий   вибір, який визначається їх християнською вірою (25).

16.  Нехай цінять працю як дар та як їх співучасть у справі творіння і відкуплення людського суспільства та служіння йому (26).

17.  Нехай в свої родини вносять францисканський   дух   миру,    вірності   та поваги до життя, творячи з неї для світу знак відновлення, яке здійснилося    через
Христа. (27).

Подружжя, живучи особливою благодаттю Таїнства шлюбу, нехай свідчать світові про любов Христа до Його Церкви.

Нехай через добре та відкрите християнське виховання радісно простують зі своїми дітьми у життєвому та духовному паломництві, а також нехай шанують покликання своїх дітей .(28).

18.  Маючи    особливу    повагу    до    усіх створінь,  живих та неживих,  "на яких є знамено Всевишнього"(29), нехай борються зі спокусами їх надмірного використання,
стверджуючи        францисканську        ідею всесвітнього братерства.

19.  Як вісники миру, свідомі того, що самі повинні    завжди    його    будувати,    нехай шукають   шлях   єдності   та   братерського порозуміння за допомогою діалогу, вірячи,
що  в  кожній  людині  є  Боже  начало  та перетворююча   сила  любові   й   прощення (ЗО).

Як вісники досконалої радості, нехай в усіх обставинах життя несуть людям радість та надію. (31).

Вщеплені у Христове Воскресіння, яке надає істинне значення нашій сестрі-смерті, нехай у мирі очікують на остаточну зустріч з Отцем. (32).

_____________________

Примітки до Розділу II.

 

6.    І Чел  18 , 115

7.    Йн.3, 16 ;10,10; 14,6.

8.    Ват.ІІ, ДА  ЗО; 8.

9.    Павло VI "Слово до терціяріїв", 19.05.1971

10.  І Рег.ТОФ.

11.  Ват.П, КЦ 8; ПЕ, 4; АК, вступ.

12.  Ват.ІІ, ДС 18, 2.

13.  Ват II, ДА,.4. 1-3

14.  ІІ чел.198

15.  Ват.ІІ,КЦ67;ДА 4.

16.  Ват.ІІ,КЦ,41.

17.  Ват.ІІ, КЦ, 42,2.

18.  I LF, 5

19.  Рим. 8,17; Ват II, КЦ 7, 5.

20.  Св.Франциск "Повчання" 16; LF, 69.

21.  Рим. 8,29.

22.  ІІ Чел. 85; ЛВ, 26; І Рег. 7,15.

23.  І Рег. 9,3; Мт. 25,40.

24.  Ват.ІІКЦ, 31;КЦ, 93.
25.  Ват.ІІ, ДА, 14.

26.  Ват.ІІ, ПКЦ, 67, 2; І Рег. 7, 4; II Рег. 5, 1.

27.  Регула Лева XIII, II, 8.
28.  ВатІІ,КЦ,41,е;ДА,30 2,3.
29.  І Чел.80

30.  Регула   Лева   XIII,   II.9;   "Легенда  трьох товаришів" 14, 58.

31.  Св.Франциск "Повчання" 21; І Рег.7, 17

32.  Ват.ІІ,ПКЦ 78,1-2.

 

РОЗДІЛ III

ЖИТТЯ У СПІЛЬНОТІ

 

20.  Францисканський    Орден    Світських поділяється   на   спільноти   різних   рівнів: місцеві, регіональні, національні, міжнародну, кожна з яких зокрема являє собою у Церкві  власну  юридичну  особу (33). Ці ж спільноти різних рівнів об'єднані взаємно та підпорядковані  одна  одній  у відповідності до норм цієї Регули та Конституції.

21.  На різних рівнях кожна   спільнота оживлюється та керується Радою    та старшим, які обираються з числа тих, хто склав Обітницю, згідно з положеннями Конституції (34). Їхнє служіння протягом визначеного часу є обов'язком, який характеризується готовністю з бажанням та відповідальністю служити кожному брату та спільноті. Спільноти можуть мати різну внутрішню структуру, яка утворюється під керівництвом Ради, згідно з положеннями Конституції, відповідно до потреб своїх членів та регіонів.

22.  Місцева спільнота повинна бути заснована  канонічне. Вона  стає  базовою клітинкою всього   Ордену і є видимим знаком Церкви, спільнотою любові.
Спільнота повинна бути для своїх членів найсприятливішим середовищем для розвитку церковного мислення і реалізації францисканського покликання, а також для надихання братів і сестер до апостольського життя. (35).

23.  Прохання про прийняття до Францисканського Ордену Світських слід подавати до місцевої спільноти, Рада якої приймає рішення щодо прийняття  нових членів. (36).

Справжнє вщеплення у спільноту відбувається через період посвячення (постулат), період формації, який триває не менше року (новіціат), та через складання Обітниці (37). Вся спільнота сприяє зростанню її членів шляхом підтримання властивого їй способу життя згідно з покликанням. Вік для складання Обітниці та носіння францисканських знаків розрізнення визначаються національними Статутами (38).

За своєю природою Обітниця, е довічним зобов'язанням (39).

Члени, які знаходяться в особливо скрутних обставинах життя, повинні у братерському діалозі з Радою спільноти обговорювати свої проблеми. Вихід або виключення з Ордену назавжди, якщо це необхідно, здійснюється за рішенням Ради спільноти, згідно з положеннями Конституції (40).

24. З метою підтримання духу спілкування га єдності, Рада повинна часто і регулярно організовувати зібрання спільноти, а також зустрічі з іншими францисканськими пільнотами, особливо молодіжними. Рада повинна застосовувати відповідні засоби для розвитку францисканського та церковного життя, заохочуючи кожного до життя у спільноті (41). Ця єдність поширюється також на померлих братів і сестер, через молитви за їхні душі (42).

25.  З причини необхідності певних витрат для життя спільноти, богослужіння, апостольства, доброчинних справ та ін., всі брати та сестри повинні робити внески відповідно    до своїх статків. Місцеві спільноти повинні дбати про витрати Рад вищого рівня. (43)

25.  На знак  духовної  єдності,   спільної відповідальності, Ради спільнот різних рівнів, згідно з положеннями Конституції, нехай звертаються з проханням до старших чотирьох чернечих Францисканських Родин, з якими Францисканський Орден Світських назавжди з'єднаний, про призначення відповідних і добре підготовлених ченців, щоб вони могли виконувати функції духовних асистентів.

З метою зберігання вірності харизмі і виконання норм Регули, а також для надання більшої допомоги в житті спільноти, нехай старший, зі згоди своєї Ради, звертається до відповідних старших чернечих Орденів (44) з проханням про проведення регулярної пастирської візитації, і до своїх старших Францисканського Ордену Світських вищого рівня про проведення регулярної братерської візитації, згідно з нормами Конституції.

кожний, хто це виконує, нехай у небі буде сповнений благословенням Отця Всевишнього, а на землі - благословенням улюбленого Сина Його з Пресвятим Духом Утішителем і з усіма небесними силами та всіма   святими.    І   я,    найменший   брат Франциск,    ваш   слуга,    наскільки   можу, підтверджую вам внутрішньо і зовнішньо це найсвятіше благословення."

(Благословення св. Франциска - Заповіт)

_____________________

Примітки до Розділу III.

 

33.  Канон 687(309)

34.  Канон 697(309)

35.  Пій XII "Слово до терціяріїв", 3, 1.07.1956 р.

36.  Канон 694. (307).
37.  І Рег.ТОФ, 29-30.
38.  І Чел. 22.

39.  І Рег.ТОФ, 31.

40.  Канон 696. (308).

41.  Канон 697. (309).

42.  І Рег.ТОФ, 23.

43.  І Рег.ТОФ, ЗО.

44.  Друга Регула ТОФ Папи Миколая IV,

       гл.16.

Додаток

Францисканське життя

Францисканські молитви

Офіціум


1. Господи  Ісусе  Христе,  Ти  безмежно люблячи кожного, встановив для нас Пресвяте  Таїнство  Євхаристії.  Помилуй мене і дозволь завжди з чистою та відданою Тобі душею брати участь у Твоїй Пресвятій Жертві та побожно приступати до Святого Причастя.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

2. Господи Ісусе Христе, Ти у Гетсиманському саду молився за нас до Небесного Отця, втрачаючи свідомість від болю та печалі. Даруй силу та мир моїй душі у хвилину сумніву.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

3. Господи Ісусе Христе, Тебе у кривавій муці підкріпив Ангел. Підтримай мене у стражданнях цього дочасного життя.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

4. Господи Ісусе Христе, Ти поцілунком Юди був зраджений та на жорстокі муки виданий.  Помилуй мене та визволи від лицемірних людей, а також навчи вибачати
ближнім.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

5. Господи  Ісусе  Христе,  Тебе несправедливо звинуватили, принизили, зневажили. Помилуй мене і збережи від осуду та обмов, даруй терпеливо переносити всілякі неприємності.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

6. Господи Ісусе Христе, Ти був засмучений слабкістю апостола Петра та вибачив йому, коли він покаявся. Даруй мені Свою ласку ніколи Тебе не зрікатися та не соромитися Тобі служити.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

7. Господи Ісусе Христе, Тебе видали на суд Пилату, однак Ти без жодного слова терпів несправедливі звинувачення. Даруй мені Свою ласку мовчки терпіти всі приниження,

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

8. Господи Ісусе Христе, Тебе роздягнули, прив'язали до стовпа, бичували, увінчали терновим вінцем та засудили на смерть. Помилуй мене та збережи від наклепів, спокус тілесних та думок погордливих.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

9. Господи Ісусе Христе, Ти падав під тягарем хреста. Помилуй мене, допоможи мені нести мій власний хрест та збережи від падінь.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

10. Господи Ісусе Христе, Тебе, роздягнули, прибили до хреста, розіп'яли серед злодіїв, та Ти у руки Отця віддав Свого Духа. Помилуй тих, хто вмирає, і
мене в годину моєї смерті.

Отче наш., Радуйся, Слава Отцю

11. Господи Ісусе Христе, Тебе після смерті пробили список, зняли з хреста та поклали на руки Найскорботнішої Матері. Помилуй мене і даруй мені ласку померти в присутності Твоєї Матері.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю

12. Господи Ісусе Христе, Ти був покладений до гробу Твоєю Найскорботнішою Матір'ю та найвірнішими друзями, а через три дні воскрес. Помилуй моїх батьків, дітей, братів та сестер, родичів та друзів, даруй їм воскресіння у Тобі.

Отче наш, Радуйся, Слава Отцю


Літанія до святого Франциска

Господи помилуй!
Христе помилуй!
Господи помилуй!
Христе почуй нас!
Христе вислухай нас!
Отче Небесний, Боже,     помилуй нас.
Сину, Відкупителю світу, Боже,
Духу Святий божє,
Свята Трійце,єдиний Боже,
Свята Маріє, Царице
Францисканського Ордену, молись за нас
Святий Йосипе, покровителю укритого життя,
Святий Франциску, Серафимський Отче,
Святий Франциску, посланий Церкві для відновлення християнського життя, малий у власних очах, але покликаний до великих справ,
Святий Франциску, який залишив усе, щоб
шукати Христа,
Святий  Франциску,  заглиблений  у
споглядання таємниць Спасіння,
Святий  Франциску,  який  полюбив  Бога
серафимською любов'ю,
Святий Франциску, до глибини душі
наповнений Духом Христа,
Святий Франциску, який заснував на
святому Євангелії відновлене життя,
Святий Франциску, котрий бачив Христа в
кожній людині,
Святий Франциску, котрий закликав всіх до
життя вірою та любов'ю,
Святий Франциску,  котрий прагнув
мучеництва  заради  поширення  Царства
Божого,
Святий Франциску, котрий здійснював
далекі подорожі заради спасіння
заблукалих,
Святий Франциску, котрий проголошував
світу мир і добро.,
Святий Франциску, котрий проголошував
Євангеліє словом і життям,
Святий Франциску, котрий захоплюєш
серця своєю простотою, та силою
Євангелія,
Святий Франциску, котрий бачив в усіх
створіннях силу і доброту Бога,
Святий Франциску, котрий полюбив
покору й убогість Христа,
Святий Франциску, котрий сповнений
радості духа в будь-якому переслідуванні,
Святий Франциску, котрий носив на своєму
тілі знаки страждань Спасителя,
Святий Франциску, котрий пишався лише
хрестом Ісуса Христа,
Святий Франциску, котрий палав ревністю
про славу Бога,
Святий Франциску, завжди живий у пам'яті вдячних нащадків,
Святий Франциску, славний Отче незлічених духовних синів і дочок, Святий Франциску, могутній заступнику перед Богом,

-    Щоб  ми  належно  цінували  благодать
покликання до євангелічного способу
життя,
Проси за нас, святий Отче Франциску.
-    Щоб ми сумлінно виконували Обітниці,
складені у нашому Ордені,
Проси за нас, святий Отче Франциску.
-    Щоб ми постійно вдосконалювались у
любові до розп'ятого Христа,
Проси за нас, святий Отче Франциску.
-    Щоб ми словом, прикладом і молитвою
навертали ближніх до Бога,
Проси за нас, святий Отче Франциску.
- Щоб ми, як вільні діти, Божі до кінця вірно з радістю служили Богу та ближнім,
Проси за нас, святий Отче Франциску.

Агнче  Божий,  що  береш гріхи світу, Господи, прости нас!
Агнче  Божий, що береш  гріхи  світу, Господи, вислухай нас!
Агнче  Божий, що  береш  гріхи  світу. Господи, помилуй нас!

Молімося: Боже, Ти вчинив так, що святий Франциск став подібним до Христа через убогість і покору. Дозволь і нам, живучи за його прикладом, йти за Твоїм Сином і з'єднатися з Тобою в радісній любові. Через Христа, Господа нашого. Амінь