Формаційний проект Міжнародної Ради ФОС
За матеріалами бр.Феліче Канджелозі OFM Cap
Підготував Е. Крейзер SFO
Відповідно до Ритуалу ФОС, брати і сестри Францисканського Ордену Світських складають обітниці під час особливої урочистості. Обітниці є Божою дією та виключною подією.
Вони дають можливість братам і сестрам обіцяти жити францисканським євангельським життям та приносити особливі плоди благодаті разом з Божим народом. Урочистість обітниць відображає розуміння Церквою обітниці у Францисканському Ордені Світських.
№1. Ті, хто складає обітниці у ФОС, кажуть: «У благодаті з ласки Божої відновлюю обітниці Святого Хрещення та присвячую себе служінню Його Царства» (Формула обітниці). Святий Дух – джерело покликання світських францисканців (ГК, ст.11), тому вони натхнені Духом Святим на те, щоб осягнути досконалу любов у своєму світському стані (Регула, 2).
Кандидати заявляють свій намір жити євангельським життям після того, як Святий Дух проголосить над ними: «Поглянь, Господи, на слуг Своїх, тут присутніх, та влий в їх серця Духа Твоєї Любові, щоб, дякуючи Твоїй благодаті, змогли зберегти обітницю вести євангелічне життя» (Ритуал ФОС, 89).
Хоча здається, що це ми «складаємо» обітниці, насправді це дивна справа нашого Господа. Перед тим, як ми вирішили служити Йому, Він вже вибрав нас, щоб ми йшли за Ісусом Христом слідами св.Франциска у Францисканському Ордені Світських.
Так само як і таїнства Церкви, Обітниця є публічним та церковним актом. ФОС – це не «секретна служба», але громадська міжнародна асоціація віруючих. Обітниця є «входом» у Францисканську Родину, початком загальної духовної подорожі
Святий Дух провадить кожного члена, що склав довічні обітниці, до конкретної форми спільноти – до місцевої спільноти Францисканського Ордену Світських. Та ми не є самотніми в нашій мандрівці. Ми є членами родин , поширеної по всьому світі Францисканської Родини, і разом з цією родиною ми є членами ФОС. Це дуже індивідуальне та специфічне покликання. Будьмо вдячними за нього.
Питання для роздумів та обговорення в спільноті:
Яким чином обітниця є одночасно діянням Христа та Церкви?
Обітниця Братів та Сестер у Покуті включає в себе:
Ті ж самі елементи також властиві обітниці богопосвячених осіб, і це веде нас до визначення того, що propositum vitae, тобто обітниця Світських Францисканських Покутників ідентична обітницям богопосвяченого життя
Питання для роздумів та дискусії в спільноті:
Що означає поняття «посвята»?
Поясніть, чому ФОС – це «правдивий Орден» з «правдивими обітницями».
n. 14. №14. Для св.Франциска з Ассизі «Христос був натхненням та центром життя з Богом і з людьми» (Регула ФОС, 4). Це є заклик до тих, хто складає обітниці в Францисканському Ордені Світських, через це вони можуть чинити так само. Слідувати за Христом означає для світських францисканців наслідувати Його. Це значить дотримуватись зобов’язання, що міститься в обітниці, а саме– досліджувати Євангеліє так, як св.Франциск, живучи всіма євангельськими вимогами в повноті, до самого кінця, включаючи смерть, і таким чином відкритися на прийняття обітниць, проголошених Самим Євангелієм
Для св.Франциска Ісус Христос був центром його житт. Він роздумував знову і знову над Його життям від народження у Віфлеємі до смерті на хресті в Єрусалимі. Євангеліє Христа – це також джерело радості, надії та миру.
№15. Євангельське послання відкривається закликом до навернення: «Сповнився час, і Царство Боже близько; покайтеся і вірте в Євангеліє» (Мк 1,15). Покаянний вимір є в серці Євангелія. Він є сутністю євангельського життя. По цій причині світські францисканці, обіцяючи жити за Євангелієм, завдяки своїй оригінальній харизмі, зобов’язуються житпокаянним життя
Наше покликання «братів і сестер покути» включає в себе прагнення наслідувати в своїх думках та вчинках Ісуса Христа. Знаючи нашу людську слабкість, треба розпочинати своє навернення щоденно (див. Регула ФОС, 7).
№16. Ритуал ФОС говорить про «присвячення жити у світі» та «бажання жити у світі і для світу» (Передмова до Ритуалу ФОС, 14 а, д). Світський стан (або світськість) та світ є суттєвими для розуміння специфічної ідентичності світських францисканців та їхньої особливої місії, яка випливає з обітниці. Світськість визначає екзистенціальну та соціологічну умову: це існування в світі як людських створінь спільнот чоловіків та жінок, включаючи відносини географічні, культурні та соціальні, в яких вони народжуються та живуть. Світськість дається з моменту народження, незалежно від індивідуального вільного вибору. Світським не стають, світським народжуються
В ній також присутній теологічний вимір. Світськість випливає з прийняття Божого втручання в людську історію і Його пришестя і виражена як визнання світу, в якому Святий Дух працює над тим, щоб повторити всі речі в Христі. Існування та діяння світських людей та світських францисканців відбувається в контексті «світу».
В планах Бога перемінити наш світ Святим Духом, Який діє в нас і через нас. Немає такого поняття як «поганий» світ, тому що Господь Сам «навідався і звільнив народ Свій» (Лк 1, 68)
Питання для роздумів та обговорення в спільноті:
Що означає «досліджувати Євангеліє так, як св.Франциск»?
Якими способами світські францисканці живуть «покутним життям»?
Які виміри має світськість для світських францисканців?
Джерело: «ФВ» № 22, 2013р